آمار فروش سینمای ایران در آبان ۱۴۰۳ | «زودپز» همچنان پرفروش تصویرگری، هنری فراتر از مرز‌ها و محدودیت‌هاست پرواز نستعلیق در «هوای چگونگی» | گزارشی از یک نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه آسمان ملیکا شریفی‌نیا خبر ازدواجش را منتشر کرد + عکس جشنواره تصویرگران مشهد افتتاح شد (۳ آذر ۱۴۰۳) فرزاد حسنی با «مسابقه بی‌سابقه» در راه تلویزیون «سیدمهدی سجادی» سرپرست بنیاد سینمایی فارابی شد «خماری» مهیار ساعدی گیشات را تکان داد | درباره فروش کم‌سابقه یک نمایش در مشهد کوتاه درباره «کیهان کلهر» به بهانه تولد ۶۱ سالگی‌اش «اسپایک لی» رئیس هیئت داوران جشنواره دریای سرخ عربستان شد «امیر جدیدی» با فیلم جدید حاتمی‌کیا در راه جشنواره فجر رونمایی از ۸۵ فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ شمارش معکوس برای تماشای «اکنون» آغاز شد آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۳ آذر ۱۴۰۳) آغاز پخش سریال «مهیار عیار» از امشب (۳ آذر ۱۴۰۳) ادریس البا در جمع بازیگران «اربابان جهان» ماجرای توهین فرماندار بندرانزلی به اصحاب رسانه و واکنش خبرنگاران | برکناری فرماندار پرحاشیه توسط استاندار گیلان
سرخط خبرها

نشست سریال «آتش سرد» برگزار شد | هم ژست می‌گیرند، هم پول میلیاردی

  • کد خبر: ۱۳۴۸۹۶
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
نشست سریال «آتش سرد» برگزار شد | هم ژست می‌گیرند، هم پول میلیاردی
بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در نشست سریال «آتش سرد» با انتقاد از گروهی که دستمزد میلیاردی می‌گیرند و صداوسیما را به نداشتن مخاطب متهم می‌کنند گفت «آتش سرد» سند مظلومیت تلویزیون است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشست سریال «آتش سرد» به کارگردانی رضا ابوفاضلی که به تازگی پخش آن در شبکه دو به پایان رسید امروز سه شنبه ۲۴ آبان در صداوسیما برگزار شد.

بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو در سخنانی با توجه به سختی تولید در شرایط کرونا عنوان کرد: امیدوارم این تجربه‌ای شود که قدر نیروهای خود را بدانیم که چه کسانی در این چند سال با ما کار کردند و عافیت طلب نبودند.

وی درباره قصه هم گفت: «آتش سرد» یک ملودرام خانوادگی است. بحث حق یتیم هم از ابتدا برای ما اهمیت زیادی داشت.

علی مهام تهیه‌کننده سریال در این نشست درباره ساخت مجموعه عنوان کرد: هر تهیه‌کننده‌ای ژانری را دنبال می‌کند و برای من جنبه اخلاقی در آثارم اهمیت دارد. من با کارگردان صحبتی داشتم. ۱۳ ماه تمام روی این طرح کار شد و رفت و برگشت داشت. بحث این سریال دفاع از حق و عدالت است و این برای ما مهم بود.

وی اضافه کرد: قرارداد ما سال ۹۹ بود اما تولید به سال ۱۴۰۰ افتاد و بیست تیر ماه کلید خورد که کرونا هم دامن‌گیر شده بود. البته خیلی از پروتکل‌ها را رعایت کردیم اما به مرور زمان همه مبتلا شدیم سرعت کار هم به این ترتیب کم شد اما تعطیل نشد.

مهام یادآور شد: در این سریال ۱۲۳ لوکیشن داشتیم که جز یک مورد خانه یکی از شخصیت‌ها، هیچیک از لوکیشن ها را در دیگر آثار نمی‌بینید. ۷۸ بازیگر اصلی و فرعی داشتیم و با بازیگرانی کار کردیم که بی حاشیه هستند، ما در اینجا رفاقتی نداشتیم، به صورت حرفه‌ای قرارداد بستیم و در طول کار رفاقت‌ها شکل گرفت.

رضا ابوفاضلی کارگردان سریال نیز در سخنانی عنوان کرد: در شرایطی که شاید روزی حلال کم اهمیت شده است من فکر کردم درون مایه را رزق حلال بگذاریم. قصه‌های ازدواج، کار جوانان، اختلاس و… را هم با قصه اصلی پیش بردیم.

جعفر دهقان: در هر سریالی بازی نمی‌کنم

جعفر دهقان درباره حضورش در این سریال عنوان کرد: من از بازیگرانی نیستم که در هر کاری باشم و برایم مضمون کار اهمیت دارم زمانی که جنگ بود در کارهای دفاع مقدسی بودم بعد از آن در سینمای دینی در «اصحاب کهف»، «مریم مقدس» و… حضور داشتم. الان هم کارهایی را که به نظرم ارزشی می‌آید و مسایل اجتماعی هم در آن وجود دارد را انتخاب می‌کنم.

وی اضافه کرد: امیدوارم از این دست کارها بیشتر ساخته شود امروز هم مخاطبان تماس گرفتند همه راضی بودند نقدهایی هم داشتند اما رضایت داشتند. به نظرم بازیگر باید نقش و قصه را باور کند و به این ترتیب مخاطب هم می‌تواند او را باور کند.

شیوا خسرومهر دیگر بازیگر سریال هم در سخنانی بیان کرد: زمانی که شروع کردیم شرایط خیلی سختی داشتیم اول گرما و دوم کرونا بود اما با تمام این اوضاع کار را تعطیل نکردیم.

مهسا کرامتی نیز در سخنانی عنوان کرد: جذابیت این سریال برای من بازی در نقش زنی جسور بود.

در ادامه ملک محمدی درباره ساخت فصل دوم سریال توضیح داد: باید دید در فصل اول چه قوت و ضعف‌هایی داشتیم. فرمول ادامه سازی سریال‌ها فرمول جذابی است و یک سرمایه است اما سریال‌های که در ادامه یکدیگر ساخته می‌شود نیاز به بررسی دارد.

شما مهم نیستید، تماس یک مخاطب روستایی مهم است

وی در ادامه تصریح کرد: نکته‌ای که باید روی آن تاکید کرد این است که «آتش سرد» سند مظلومیت تلویزیون در دوره کروناست. این سریال و صد سریال دیگر به اندازه یک تار مو اهمیت ندارد اما باید دید چه آدم‌هایی زحمت کشیدند در دوره کرونا آمدند و کار کردند. همچنین باید دید در جاهای دیگر که با دستمزدهای ده برابری با روزی یک دقیقه کار می‌کنند و بعد می‌گویند تلویزیون مخاطب ندارد.

وی اضافه کرد: خطاب به اینها باید گفت شما مهم نیستید مهم مخاطبی است که از یک روستا تماس می‌گیرد و درباره این سریال حرف می‌زند. من خودم به همه دوستان می‌گویم حتماً همیشه نشست‌های ۱۶۲ بروند.

ملک محمدی تصریح کرد: این‌ها باید دستمزد پنج میلیاردی بگیرند و اجازه ندارند درباره تلویزیون صحبت کنند. تلویزیونی که اصلاً در دوره کرونا خاموش نشد. بیایند بگویند چقدر هزینه کرده‌اند و چقدر مخاطب داشته‌اند و ما هم بگوییم. البته من می‌دانم این بحث‌ها را به خاطر ژست می‌گویند. تاریخ مشخص می‌کند که چه کسانی در دوره کرونا رفتند و در صف مقدم کار کردند. چه کسانی به بهانه‌های مختلف کار را تعطیل کردند.

مهام در ادامه درباره تماس‌های مردمی گفت: مردم هم درباره کیفیت کار تماس می‌گرفتند و هم درباره فصل دوم می‌پرسیدند که برایم جالب بود و اینکه می‌گفتند با خیال راحت همه خانواده می‌توانستند در کنار هم سریال را ببینند.

ابوفاضلی نیز درباره تماس‌ها و نقدها عنوان کرد: خیلی خوشحال شدم که مردم کار را دوست داشتند. ما هم سعی کردیم کیان خانواده را حفظ کنیم و هرچند اعضای خانواده اختلاف فرهنگی دارند اما هیچ گاه نمی‌بینیم حرمت خانواده بشکند.

مهسا کرامتی در پایان نشست عنوان کرد: شغل ما پول عجیب و غریبی ندارد، امکانات خاصی هم ندارد و سختی‌هایش خیلی بیشتر است و فقط برای ما همین ارتباط با مخاطب است که انرژی می‌دهد، من خودم شخصاً نیازمند توجه مخاطب هستم.

در پایان این نشست با حضور حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما از عوامل این سریال تجلیل شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->